Zdrowsza wersja makaronu pszennego? Polecam orkisz! Jest o wiele cenniejszym zbożem i zawiera dużo dobroczynnych właściwości. Jeśli jeszcze nie próbowałeś domowego makaronu, po jego zrobieniu i zjedzeniu gwarantuję Ci, że często powrócisz do tego przepisu! Jest prosty w przygotowaniu i nie potrzeba maszynki do rozwałkowania ciasta. Z podanych składników wychodzi porcja makaronu taka jaka jest widoczna na zdjęciu. Można go podawać z różnymi sosami np. pomidorowym, serowym, śmietanowym lub dorzucić go do zupy przed samym podaniem. Zapewniam, że smak jest o wiele lepszy od kupnego, a dużo się nie napracujesz. Wypróbuj!

Składniki:

110 g mąki orkiszowej typ 700

1 średnie jajo

1 łyżka oliwy

szczypta soli

Przygotowanie:

  • Wszystkie składniki dokładnie wymieszać i gnieść około 10 minut. Uformować kulę i zawinąć w folię spożywczą. Odłożyć do lodówki na minimum 30 minut.
  • Po tym czasie podsypując deskę mąką, rozwałkować ciasto bardzo cienko. Kroić nożem w podłużne paski i odkładać na bok. Pamiętać aby zachodzący na siebie makaron był podsypany mąką. To zapobiegnie jego sklejeniu się. Pozostawić go na minimum 30 min aby lekko podeschnął.
  • W dużym garnku zagotować wodę i ją posolić. Wrzucić makaron i przemieszać. Gotować około 1 minuty, odcedzić i przelać wodą. Gotowe!

15 uwag do wpisu “Makaron orkiszowy

    1. Oczywiście, że tak. Robienie makaronu z maszynką jest o wiele prostsze, jednak nie każdy taką posiada, więc podaję przepis z użyciem również wałka. Pozdrawiam. 🙂

      Polubienie

  1. Osobiście nie robiłam, ale miałam okazję zjeść i muszę przyznać, że jest zaskakująco dobry. Kiedyś na samo słowo orkisz reagowałam alergicznie. Był taki czas, że mocno go promowało moje otoczenie a im więcej zalet o czymś słyszę, tym mniej mnie interesuje. Podano mi danie z makaronem a gdy zaczęłam się zachwycać padło słowo orkisz. Od tego czasu nie wzbraniam się 🙂

    Polubienie

Dodaj komentarz